Waardering clienten en mantelzorgers
Cliëntenraadpleging 2020
Van maart tot en met mei 2020 heeft er een cliëntenraadpleging plaatsgevonden onder cliënten die gebruik maken van de wijkverpleging van Stichting Land van Horne. Hieronder vindt u rapportage van deze raadpleging terug:
- Infographic cliëntenraadpleging onder cliënten wijkverpleging
- Cliëntenraadpleging onder cliënten wijkverpleging
Cliëntenraadpleging 2019
In de maanden juni en juli 2019 heeft er een cliëntenraadpleging plaatsgevonden. Hieronder vindt u rapportage van deze raadpleging terug:
- Cliëntenraadpleging onder vertegenwoordigers van PG cliënten
- Cliëntenraadpleging onder somatische cliënten
ZorgkaartNederland.nl
Eind 2018 heeft Land van Horne een cliënttevredenheidsmeting laten uitvoeren via ZorgkaartNederland.nl. Alle cliënten / vertegenwoordigers woonachtig in de woonzorgcentra en de cliënten die thuiszorg ontvangen zijn aangeschreven met het verzoek ZorgkaartNederland.nl een waardering achter te laten.
Resultaten ZorgkaartNederland.nl
De cijfers worden weergegeven in een rapportcijfer.
De resultaten zijn besproken met de teams en waar nodig worden de onderwerpen die verbetering opgepakt. Met de kwaliteitsgelden wordt in 2019 extra zorgpersoneel aangesteld.
Evaluatie zorg- en dienstverlening Land van Horne
Om de zorg- en dienstverlening continue te kunnen verbeteren stuurt Land van Horne na het beëindigen van zorg, een evaluatieformulier naar de cliënt of diens vertegenwoordiger. Op basis van deze ervaringen kunnen we onze zorg- en dienstverlening verbeteren. De bevindingen worden periodiek besproken. Over het algemeen zijn cliënten zeer tevreden over de evaluatie zorg- en dienstverlening van Land van Horne.
Resultaten evaluatie
Thuiszorgcliënten
- Medewerkers tonen respect
- Bespreekbaar maken van klachten
Rapportcijfer 8.7
Hulp bij het Huishouden
- Respectvolle medewerkers.
- Tijdstippen van hulp.
Rapportcijfer 8.2
Bewoners zorgcentra
- Respectvolle medewerkers
- De benadering en begeleiding van medewerkers
Rapportcijfer 8.2
Verpleegtechnisch team
- Respectvolle medewerkers, goede bereikbaarheid.
- Afspraken welke zijn vastgelegd in cliëntdossier worden nagekomen.
Rapportcijfer 8.8
Revalidatieafdeling
- Cliënten ervaren voldoende aandacht.
- Respectvolle medewerkers.
- Geen vaste bezoektijden.
Rapportcijfer 8.3
Dagbesteding
- Respectvolle en deskundige medewerkers
- Evaluatie van zorg
Rapportcijfer 8.1
NPS-score
Tijdens een cliënttevredenheidsmeting wordt altijd gevraagd "Zou u de organisatie bij uw vrienden en familie aanbevelen?" Deze uitkomst wordt de Net promotor score (= NPS) genoemd. Deze score wordt landelijk gebruikt om organisaties te vergelijken met elkaar.
(De NPS heeft -100 als minimale waarde en 100 als maximale waarde. Een hoge NPS betekent dat er verhoudingsgewijs veel respondenten zijn die de zorginstelling zeer stellig zouden aanbevelen, wat als een maat voor algemene tevredenheid kan worden gezien.)
Thuiszorgcliënten |
59 |
Hulp bij het Huishouden |
23 |
Bewoners zorgcentra |
36 |
Revalidatieafdeling |
39 |
Dagbesteding |
34 |
Verpleegtechnisch team |
54 |