Klachten, complimenten en ideeën
Wij vinden het belangrijk dat u zich prettig voelt bij de zorg of service die u van ons ontvangt. Wij horen daarom graag of u tevreden bent of wellicht een klacht hebt. U kunt uw klacht, suggestie of compliment met ons delen. Het geeft ons inzicht in wat er goed gaat en wat we kunnen verbeteren. Hiermee kunnen we de kwaliteit van onze zorg en diensten blijven verhogen.
Hieronder leest u meer over de kracht van een klacht. Onderaan de pagina kunt ook uw suggestie of compliment aan ons doorgeven.
De kracht van een klacht
Wij doen uiteraard ons best om u goede zorg of service te bieden. Toch kan het gebeuren dat u ergens ontevreden over bent. Deel dat gerust met ons, wij stellen dat zeer op prijs. We krijgen een kans om samen met u voor een oplossing van uw klacht te zorgen.
Gesprek
De eerste stap die u kunt nemen is een gesprek met de betrokken medewerker of de leidinggevende van de afdeling. Vraag gerust een familielid bij het gesprek als u dat prettig vindt. Meestal kunt u een klacht op deze manier samen oplossen. U mag van alle medewerkers van de Stichting Land van Horne een open, respectvolle en professionele houding verwachten. Evenals een serieuze afhandeling van uw klacht.
Klachtenfunctionaris
Mocht een gesprek niet voldoende zijn, dan kunt u ook terecht bij de klachtenfunctionaris. Deze persoon is onafhankelijk, respecteert uw privacy en heeft vooral een ondersteunende en bemiddelende rol om samen een passende oplossing te vinden.
Onze klachtenfunctionarissen zijn:
Ineke van Borren
Werkgebied Ineke (inclusief thuiszorg): St. Charles, St. Elisabeth, Bruggerhof, Rust in Roy, Kwartierstaete, Hieronymus, Martinus, Hushoven en Zuyderborgh. Zij is bereikbaar op werkdagen tussen 9 en 17 uur via tel. 06 18 32 01 01 of via e-mail i dot van dot borren at landvanhorne dot nl.
Thijs Beijes
Werkgebied Thijs (inclusief thuiszorg): Eegelshoeve, Marishof, Mariënburght, Aan Stad-thoës, St. Joseph, Ververshof, Nedermazehof, Hornehoof, 't Schutje en de Klimroos. Hij is bereikbaar op werkdagen tussen 11 en 17 uur via tel. 06 41 85 73 32 of via e-mail mw dot beijes at landvanhorne dot nl.
Klachtencommissie
De Stichting Land van Horne is aangesloten bij de (regionale) Klachtencommissie Cliënten. U kunt uw klacht (schriftelijk en voorzien van uw telefoonnummer) indienen bij:
Klachtencommissie cliënten
Postbus 694, 5900 AR Venlo
t.a.v. Ambtelijk secretaris klachtencommissie mevr. M. Peeters
marleen dot peeters at dezorggroep dot nl
Zodra uw klacht ontvangen is, wordt telefonisch contact met u gezocht.
De klachtencommissie brengt een advies uit aan de raad van bestuur van de Stichting Land van Horne.
Andere instanties
U kunt zich richten tot een ander orgaan dat bevoegd is tot (ondersteuning bij) klachtenbehandeling. Bijvoorbeeld de Geschillencommissie voor zorginstellingen, de Inspectie voor de Gezondheidszorg, het medische tuchtcollege of de civiel- of strafrechter.
Landelijk Meldpunt Zorg
Postbus 2115
3500 GC Utrecht
www.landelijkmeldpuntzorg.nl
Geschillencommissie Zorginstellingen
Postbus 90600
2509 LP den Haag
T: 070 310 53 10
www.degeschillencommissie.nl
Klachtenregeling
Op basis van de Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg heeft de Stichting Land van Horne een klachtenregeling opgesteld voor de opvang, bemiddeling en behandeling van klachten van haar cliënten. Uitgangspunt van deze klachtenregeling is dat een zorgvuldige wijze van omgaan met en afhandelen van klachten bijdraagt aan de kwaliteit van de zorgverlening.
De klachtenregeling vindt u onderaan deze pagina.
Compliment of suggestie
Natuurlijk lezen of horen wij het ook heel graag als u tevreden bent of een suggestie heeft.
U kunt deze doorgeven aan één van onze medewerkers of via info at landvanhorne dot nl.
-
Documenten klachtenregeling
-
Een klacht kunt u op verschillende wijze aan ons doorgeven. U kunt daarbij ter ondersteuning het klachtenformulier gebruiken. Tevens vindt u hier de volledige klachtenregeling.
-
Klachtenformulier Land van Horne.pdf (52.66 KB)
-
Klachtenregeling uitgezonderd WZD-klachten.pdf (963.93 KB)
-