Verhaal van

Hans Kirkels

Hans Kirkels

Terugblik 1 jaar coronavirus Centrale cliëntenraad

Zowel tijdens de eerste golf als tijdens de tweede golf hebben alle medewerkers van Land van Horne welhaast bovenmenselijk gepresteerd.

Hans Kirkels is vanaf oktober 2017 voorzitter van de Centrale Cliëntenraad (CCR) en blikt terug op 1 jaar corona.

Terugblik 1 jaar corona
"De angst die ontstond bij het begin van de pandemie is mij bijgebleven. Niemand wist wat we konden verwachten. Daarna ontstond paniek: wat met je doen om niet besmet te worden en anderen te beschermen? Het advies veranderde van dag tot dag, soms nog sneller. Bij Land van Horne leidde deze onzekerheden tot duivelse dilemma's, zoals bij de volledige sluiting van de locaties. Land van Horne heeft zich omgevormd tot een organisatie die snel kan manoeuvreren bij veranderende maatregelen. Voor de Centrale Cliëntenraad was het tijdens de eerste coronagolf lastig of zelfs bijna onmogelijk werken. Pas in juni konden we onze werkzaamheden weer oppakken."

Veel trots
"Zowel tijdens de eerste golf als tijdens de tweede golf hebben alle medewerkers van Land van Horne welhaast bovenmenselijk gepresteerd. Binnen de beperkte mogelijkheden hebben zij noodzakelijke zorg verleend en andere werkzaamheden verricht om alle cliënten zo goed mogelijk te verzorgen, rekening houdend met hun welzijn, zo goed en kwaad als het kon. Daar ben ik trots op, net als op de leden van de clustercliëntenraden, de cliëntenraad Rust in Roy, de cliëntenraad Thuiszorg en de Centrale Cliëntenraad, die onder moeilijke omstandigheden hun werk zijn blijven uitvoeren op de best mogelijke wijze."


Bekijk alle verhalen